fredag 21 december 2007

Julmys!

Jaha då var det jul snart då.. Har haft extremt lite julstämning fram till igår. Då blev det julklappsinköp och kvällsjulmys för hela slanten! Men saaaataaan vad ont jag hade i benen! Bröjade med en kund på förmiddagen och kunde sen vara inne i stan till strax innan kl. 1 (hade suttit och peppat upp mig med min kund innan om vikten att behålla sitt lugn när man kastar sig hjälplöst mitt in i den värsta julruschen!). Sen tog det fart..! Jag sprang runt med kassar stora som hus och koncentrerade mig till tusen på att vara lugn och sansad, även om folk puttas, trängs, knuffas, går in i en, hetsar, slöar, trampar på en etc. Men what the hell, jag klarade det! =)

Väl hemma har jag alltså inhandlat julklapp till mamma, Christian, Boggie och dessutom köpt "julpynt" på indiska och stockhome till mitt rum. Ska fixa pappas julklapp idag tänkte jag. Men i alla fall, så det första jag måste göra när jag kommer hem efter ex antal timmar springandes och kånkandes på stan är att börja storstäda rummet. När det var klart några timmar senare var det dags att sätta upp mitt nyinköpta pynt! Det blev en galet fin stående lykta (fast med vitt glas) med guldljus på fönsterbrädet, två stycken hängande lytor i fönstret, en vit lotusblomma (värmeljushållare) bredvid sängen på bordet, två mörkröda på soffbordet, och sen till min favorit - mitt julträd! Saken är den att vi oftast inte brukar ha gran hemma, för vi åker ändå ner till släkten i halland över jul.. DOCK brukar vi ändå ha typ lite granris som vi pyntar som en minigran. Men inte i år.. därför bestämde jag mig att ta saken i egna händer..! Och mitt plastträd bakom soffan i mitt rum blev utsett som offer. Men guuuuud så fint det blev! Jag köpte en ljusslingagranit och slingrade runt trädet. Sen köpte jag fem stycken guldglittriga och tio små rödglittriga julgranskulor på indiska som jag sen (med möda) satte upp i trädet. Mmmm... mitt julträd...! =) att jag inte tänkt på det innan liksom!

Sen på kvällen efter att jag (tack och lov) hunnit duscha och tänt upp alla nya ljus och självklart mitt finfina julträd så kom Christian hit. Då mina damer och herrar, kände jag julstämning för första gången nu den här julen! Lite senare på kvällen slängde vi ihop chocklad med vispgrädde, tinade upp några lussebullar, slängde fram lite pepparkakor och kollade på "Ensam hemma 2". Kan det bli mer julmys? Jag hoppas det! ;) För ikväll fortsätter det! Farfar och faster Ylva är bjudna på julmiddag hos oss, så blir det inte julstämning ikväll så är ju nåt fel..!

Christian är iväg och inhandlar julklapp till mig nu... hehe... mys... Jag är väldigt nöjd med det jag köpt till honom iaf.. =) Så ikväll ska det bytas presenter! Men vi väntar till julafton med att öppna allt såklart.

Nä, om man skulle ta och slänga i sig lite lunch och börja knåpa på Christians present.. ska bli kul..! =)

Ho ho ho så länge!

Inga kommentarer: