tisdag 13 november 2007

Kaallt!!

Bläää vad jag fryser om mina lår!! Kom precis in från en promenad med Anna, Cissi och Boogie.. huaah! Känns verkligen som att kylan kommer innefrån.. nä, idag tänker jag inte sätta foten utan för dörren något mer..!

Vad har hänt annars då.. hm.. har varit ganska så lugnt faktiskt.. kommer inte ens ihåg vad jag gjort typ. Har som sagt försökt att ta mig in i musik-juridik världen så gott jag har kunnat, så det har ju tagit upp en hel del tid.

Annars har jag faktiskt varit ute på Stureplan för första gången på väääääldigt länge..! Haha, senast jag var där var med Ida när vi skulle på Black Eyed Peas efterfest på Cafét där det slutar med att vi dissar festen när vi väl kommit innanför de där töntiga repen, och självklart bokstavligt talat krockar med BEP (hm.. skum förkorning..) på vägen ut...! Skum kväll.. men OM vi garvade efteråt..! ;)

Känner mig som värsta mumien när jag knatar runt på Stureplan nu.. typ "jahaaaa... har de bytt namn på det här stället..??" (vilket säkert bytte namn för ex antal år sedan.) Faktiskt lite kul, på väg mot Oxid där jag skulle möta upp Christian, H.E.A.T., Sara och Blum så kom det fram en tjej till mig och frågade om jag visste var nåt ställe låg.. jag kände igen namnet och så men jag hade verkligen ingen aning..! Känner mig så fruktansvärt lost i dom trakterna nu.. lite skillnad från förr..

Då hängde man med dit kompisarna ville gå... vilket självklart var alla inneställen runt Stureplan.. Tror faktiskt att jag hängt mest på Cafét.. men det finns inte ord för vad jag tycker om alla människor som "skapar" hela den här Stureplans-hypen. Det är ju som att vara på dagis igen..! Du får vara med men det får inte du. Nähä och varför inte då, jo för att du måste ha rätt kläder, dvs se precis likadan ut som alla andra, för hujedamig om du skulle råka ha spetsiga skor när det är rundade som gäller! Risken är ju att man blir portad och DÅ kan man ju lika gärna ge upp allt, för är man ingen på Stureplan så är man INGEN ALLS..!

Suck säger jag bara... jag är faktiskt beyond överlycklig att jag inte bryr mig om sånt där längre. Jag har på senare tid verkligen insett vad som är viktigt i livet, och Stureplan och dess ytliga sekt är INTE en av dem, på något sätt..! Visst folk får väl ha vilka intressen de vill, men jag är bara så tacksam för att jag aldrig riktigt fastnade där.. även fast många av människorna runt omkring mig försökte dra mig dit.

Svårt att förstå bara hur en sån grej kan ta upp större delen av en människas liv.. kom igen, världen är väl ändå lite större än kvadratmetrarna runt en svamp..?!

Inga kommentarer: