onsdag 28 maj 2008

Shoho!

Idag är en bra dag! =) Igår var inte en bra dag.. =( Igår var inte min kompis helt enkelt.. Men idag har det hänt kul grejer! Började med att jag vaknade hos Christian, bara det sätter ju stämningen på resten av dagen - M.Y.S! Chillade och tog det lite lugnt där fram till att jag skulle ta tåget som gick typ halv fyra. Dyker in en snabbis på Åhléns på Odenplan och införskaffar mig en ny mascara, bommulspads, en ny pinnkam (typ min tjugonde hittills), hårspray och brun-utan-sol från L'Oreal. Dvs grejer som man oftast drar sig för att köpa av någon anledning, fast att man verkligen behöver dom.. hm..

I alla fall, blir klar lagom till att Ida slutar skolan på Kühlers och möter upp henne utanför vårat hak - Coffehouse by George. Där blev det hälsotallrik och dagens pasta som vi tog med oss till parken och åt. Galet vad fint väder det har varit idag! Tänker alltid på Christian och vår första dejt när jag är på Odenplan.. och fint väder gör att det pirrar lite extra i magen.. ;)

Anyway, sen drog vi vidare mot Gullmarsplan och började leta gatuadress.. det var inte det lättaste.. och vi höll på att bli överkörda av bussar och bilar ex antal gånger.. ;)

Till slut hamnade vi rätt i alla fall och vi kom fram i tid till och med! Nu undrar ni säkert vad det var som vi skulle hinna i tid till.. ;) Audition! Man får aldrig nog av auditions.. ;) Fast det blev nog mer arbetsintervju än klassisk dans-audition. Det var i alla fall väldigt trevligt, och det slutade med att jag, Ida och en till tjej som heter Elin ska jobba som bakgrundsdansare och koreografer till en "ny" svensk artist. Vet inte om jag vågar säga vem det är än.. vill ju inte förstöra nåt.. men det är i lite September-stil och skiiiit-bra! Kommer bli så himla kul! =)

Så nu blir det spurtkoreografering för Ida måste lära sig klart allt till på lördag för sen är hon upptagen hela tiden fram till fredag när giget är! Galet galet galet.. men what the hell.. lärde mig en tio-minuters koreografi till Sunblock på några timmar som jag sen uppträdde med inför totalt ca 44 000 pers så det här blir piece of cake! ;)

Sitter och lyssnar på låten nu.. fyyy faaaeeeen va bra den är!! Kommer kännas så otroligt kul att gå upp och köra den sen! Wiiii!! =)

Imorn ska det repas med Feminine Vibe och sen drar jag nog till babe och myser lite.. måste fylla på mysförådet nu när det är mycket jobb framöver som väntar..

Peace out!

Inga kommentarer: